Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 



Oktatás-nevelési irányelvek.

 
Az oktatás-nevelés kétséget kizáróan meghatározó súlyponti kérdés egy adott társadalom életképességének fenntartásában.

Egy hibás elveken alapuló társadalmi rendszerben azonban, még a legnagyobb lelkiismeretességgel és részletességgel kidolgozott elképzelések is kudarcra vannak ítélve, az adott hibás társadalmi rendszer alapjait átalakító új szemléletű társadalomirányítási elvek megfogalmazása, és azok gyakorlati alkalmazása nélkül. 


Főbb szempontok:

1. Minden társadalomnak van egy súlypontja, amely köré az adott kultúra erkölcstana, normái, szabályai és legfontosabb intézményei szerveződnek.
Ez a súlypont biztosítja, az adott társadalom alapvető kulturális összetartó erejét, a társadalmi integráció alapját

2. A nevelés eredendően
kulturális kategória, ezért

sajátosságait, az oktatástól eltérő, külön kritériumok alapján szükséges meghatározni.

3. Társadalmunk jelen állapotában, a fent említett súlypont -sajnálatos módon-, nem is létezik, a társadalmi integráció-feltételrendszer létrejöttét magalapozó integrálelmélet alkalmazásának hiánya miatt.

4. Elsőrendű feladat ezért, a társadalmi súlypont létrehozásához szükséges feltételrendszer megteremtése.

5. A feltételrendszer elméleti oktatási anyagának kidolgozása tudományos kategória. Alapvetően a filozófia tudomány feladatkörébe tartozik. Ezért az integrálelmélet alapjaira épülő új filozófia (Integrál-filozófia) közép és felsőfokú oktatási tananyagának elkészítése halaszthatatlan, és szükségszerűen pártpolitikától, illetve mindennemű hatalmi befolyástól független, szakmai munkaközösség létrehozását igényli.

A javasolt munkaközösség munkájának segítéséhez, újabb konkrétumokkal állok szíves rendelkezésükre.

        Csízi Imre (Jenő)

(Családképviselők Közössége)

E-mail: integral@invitel.hu
Mobil: 06 (20) 804-6722

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.